Vi prenumererar på Linas Matkasse och är mycket nöjda! Ikväll fick vi vår 7:e matkasse, och även en 2 egna ihopplockade matkassar. Den kasse vi har är inspirationskassen för två, och då får man 4 maträtter som räcker till två personer. Jag gillar att hylla företag som jag verkligen tycker har ett bra koncept, och är en god kundupplevelse! 
 
Jag är så spänd på att börja laga dessa maträtter! Det kommer bli jobbigt med mitt ben, men det får fungera på något sätt! Åh, blir hungrig bara av att skriva om dessa rätter! 
 
Är någon sugen på en provpåse så kan jag ordna ett kampanjpris + en liten gåva. Maila eller kommentera då inlägget så kan jag skriva en rabattkod jag får lämna ut! 
 
I veckans matkasse ingår dessa 4 rätter:
 

 
Kryddig falafel med chilipotatis, grillad paprika och vitlöksyoghurt
 

 
Thaiköttbullar med röd curry och picklad purjolök
 
 

 
Lågtempererad torskrygg med svamp, bakad purjolök och gräslök
 

 
Karibisk kyckling med passionsfruktssalsa, sötpotatis och koriander
 
(Hittade tyvärr ingen bild på denna, men mums!)
 
Alla bilder är från Linas Matkasses Facebooksida, ni hittar den här
 
 

7 kommentarer

Clara

12 Jan 2015 13:01

Guud, vad gott det ser ut!♡ Vad har du för kamera? (om du har fotat själv)

Svar: Hej Clara :D <3
Nej bilderna är från Linas Matkasses facebooksida. Men jag äääälskar verkligen också bilderna, och maten är så god att man dör, haha :D
Jenny B

Bea

12 Jan 2015 13:58

ser helt underbart gott ut!

Svar: I knooow, och det ääär så gott också :D
Jenny B

Maalin

12 Jan 2015 14:32

Wooooow!!!

Jag kanske är sugen på att prova, vart kan jag läsa mer? Är det något krux?

Svar: Nej jag tycker inte att det är något krux, du kan läsa mer på deras hemsida: https://www.linasmatkasse.se/. Det finns olika kassar att prenumerera på, beroende på vad man vill ha :)
Jenny B

shazi

12 Jan 2015 14:56

loveit

Svar: Me too, sjukt gott :)
Jenny B

Monica

12 Jan 2015 15:37

omg, fyfan va gott det ser ut, är Linas matkasse något att prova eller ? Har svårt att tro att man tjänar tid och pengar på det , bor rätt så nära många mataffärer och kan man ens få billigare än lidl liksom ? haha

fin blogg! Kikar gärna in igen i framtiden :)

Svar: Ja, jag dööör så mycket jag längtar efter att laga varje rätt, haha!
Tror man att det passar en själv så är det fett värt att prova. Vi var lite halv-lata på att laga mat, och saknade inspiration. Lagade samma mat hela tiden typ. Så dessa kassar har verkligen räddat vår matkultur :D

Vet inte om det blir billigare i längden, men man tjänar ju tid, slippa vara kreativ och hitta nya recept, samt bensinkostnad och liknande. Vi tjänar på det iaf :D Den matkassen vi har är "inspirationskassen", och den kostar 589kr. Hojta till om du vill prova, så kan du få provpåsen för 299, och en fruktkasse med på köpet :D
Jenny B

Ninni - Vimsiga mamman

12 Jan 2015 17:02

Åh fick hem erbjudande därifrån idag. Länge funderar men aldrig testat ;(

Svar: Hej, vad kul att du har hittat hit :D att ha matleverans kanske inte passar alla, men vi blev helt frälsta efter att vi hade provat, haha! Säg till om du vill prova, så får du kampanjpris och en fruktkasse på köpet :)
Jenny B

Clara

13 Jan 2015 11:05

Okej♥
Skulle bli jätteglad om du ville kika in på min blogg! Hadeee♥

Svar: Såklart jag gör! :)
Jenny B

Kommentera

Publiceras ej