Mitt liv har oftast handlat om (i matväg) att äta makaroner med ost, och ostbågar i mängder. Vid min flytt hemifrån när jag var 16 lärde jag mig aldrig riktigt hur man lagade mat, och på så sätt har de enkla makaroner-med-ost-middagarna fortsatt. Min hälsa är inte på topp, och jag har fastnat i ett dåligt mönster.
 
Min sambo blev min räddning, som är van vid en helt annan matkultur. Han kunde laga mat, och vi spenderar timmar i köket tillsammans. Trots detta så är det lite svårt att hitta inspiration till nya maträtter, och vi har lätt blivit lata och beställt pizza istället. 
 
Vi började med Linas Matkasse och kom fram till att det är ett underbart verktyg i vardagen! Helt plötsligt var det jag som stod och lagade mat i köket, ensam, och det var KUL! Äntligen kändes det som att jag kunde bidra till hushållet på ett nytt sätt. (Det är för övrigt min sambo som är den duktiga av oss med städning etc.). 
 
MEN.. Just nu ligger jag med en bruten fotled och har inte möjlighet att stå upp längre än 3 minuter, då jag måste ha foten i akut högläge annars tuppar jag av av smärta. Därför går det inte så bra att laga mat. Såg en dokumenter som heter reboost där en man med övervikt dricker juicer av spenat, morötter, ingefära och liknande, och han får helt ny energi efter bara 10 dagar. DET hade varit perfekt nu när jag är sängliggandes. 
 
Jag är egentligen väldigt mån av vad man stoppar i sig. Det är min lata sida som totalt har tagit över mitt psyke i flera år. Det är inte okej att äta så mycket skräp jag har gjort, det är inte konstigt att migrän kommer som ett brev på posten. Gillar inte att ha nyårslöften, och jag kommer inte ha det heller. Men det är dags att göra något åt saken.
 
Dokumentär, Linas matkasse, Reboost,

Kommentera

Publiceras ej